1 |
ASSESSING SURVIVAL FACTORS OF RICE FARMERS IN THE FLOOD-PRONE AREA: A CASE STUDY IN BOJONEGORO DISTRICT, INDONESIA |
Geojournal of Tourism and Geosites |
42
/-/2022 |
2 |
TRANSFORMASI NILAI PEDAGOGIS TRADISI NYADRAN SIDOARJO SEBAGAI MODEL PEMBELAJARAN GENERASI ALPHA |
|
-
/-/0 |
3 |
Penerapan Model Pembelajaran Ex-Situ (Studi Kasus) Pemanfaatan Gunung Penanggungan Siswa di SMPN 2 Trawas |
|
-
/-/0 |
4 |
Pengembangan Media Maket Gunungapi Untuk Pembelajaran Mitigasi Bencana Dalam Pendidikan IPS |
|
-
/-/0 |
5 |
Pengembangan Model Pembelajaran Mindmap-Analysis-Discussion (MAD) Untuk Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Pada Pelajaran IPS |
|
-
/-/0 |
6 |
Persepsi Guru IPS Pada Pencapaian Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka Di SMP Kabupaten Sidoarjo |
|
-
/-/0 |
7 |
Child Marriage Solution Model |
SHS Web of Conferences 149, 02007, 0 |
-
/-/0 |
8 |
IMPACTS OF PATTERNS OF ECONOMIC AGENTS ACTIVITIES IN THE SEMERU VOLCANO CONSERVATION AREA |
JURNAL GEOGRAFI 13 (1), 1-11 |
-
/-/0 |
9 |
PENGARUH LINGKUNGAN SOSIAL PEMBELAJARAN DARING PADA MATA PELAJARAN IPS DI KABUPATEN JOMBANG |
|
-
/-/0 |
10 |
Analisis Kompetensi Pedagogik Guru IPS Terhadap Minat Belajar Peserta Didik Kelas VIII Pada Mata Pelajaran IPS |
|
-
/-/0 |
11 |
IMPACTS OF PATTERNS OF ECONOMIC AGENTS ACTIVITIES IN THE SEMERU VOLCANO CONSERVATION AREA |
JURNAL GEOGRAFI 13 (1), 1-11, 0 |
-
/-/0 |
12 |
KONTRIBUSI PEMAHAMAN KONSEP GEOGRAFI TERHADAP SIKAP DAN PERILAKU KERUANGAN PESERTA DIDIK SMA DI KOTA CIREBON |
Jurnal Geografi Gea 12 (2) |
-
/-/2012 |
13 |
KONTRIBUSI PEMAHAMAN KONSEP GEOGRAFI TERHADAP SIKAP DAN PERILAKU KERUANGAN PESERTA DIDIK DI SMA KOTA CIREBON |
Universitas Pendidikan Indonesia |
-
/-/2012 |
14 |
Problem Based Learning Dalam Pendidikan IPS Untuk Mitigasi Bencana Hidrologi |
Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi 1 (2) |
-
/-/2013 |
15 |
Problem Based Learning Dalam Pendidikan IPS Untuk Mitigasi Bencana Hidrologi |
Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi 1 (2), 2013 |
-
/-/2013 |
16 |
Penggunaan Rubrik Sebagai Alternative Assessment Pada Mata Kuliah Seminar Studi Sosial |
Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi 2 (2) |
-
/-/2014 |
17 |
Penggunaan rubrik sebagai alternative assessment pada mata kuliah seminar studi sosial |
Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi 2 (2), 2014 |
-
/-/2014 |
18 |
Education for sustainable development (ESD) sebuah upaya mewujudkan kelestarian lingkungan. SOSIO DIDAKTIKA: Social Science Education Journal, 2 (1), 22–30 |
|
-
/-/2015 |
19 |
Education for sustainable development (ESD) sebuah upaya mewujudkan kelestarian lingkungan |
SOSIO-DIDAKTIKA: Social Science Education Journal 2 (1), 22-30 |
-
/-/2015 |
20 |
Education for sustainable development (ESD) sebuah upaya mewujudkan kelestarian lingkungan |
SOSIO-DIDAKTIKA: Social Science Education Journal 2 (1), 22-30, 2015 |
-
/-/2015 |
21 |
Pentingnya pemahaman jati diri keilmuan untuk meningkatkan kualitas pembelajaran ips |
Edunomic 4 (1), 271658, 2016 |
-
/-/2016 |
22 |
Kontribusi Pemahaman Konsep Geografi Terhadap Sikap Dan Perilaku Keruangan Peserta Didik Sma Di Kota Cirebon |
Jurnal Geografi Gea 12 (2), 2016 |
-
/-/2016 |
23 |
The urgency of map literacy and spatial thinking for urban society |
European Journal of Social Sciences Studies |
-
/-/2016 |
24 |
The benefits of peer assessment to assess oral presentation of economics education students unswagati cirebon |
International Conference on Economics, Education, Business, and Accounting 1Â …, 2016 |
-
/-/2016 |
25 |
The urgency of map literacy and spatial thinking for urban society |
European Journal of Social Sciences Studies, 2016 |
-
/-/2016 |
26 |
Pentingnya Pemahaman Jati Diri Keilmuan Untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran IPS |
Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi 4 (1) |
-
/-/2016 |
27 |
Kajian Nilai Pada Toponimi Di Wilayah Kota Cirebon Sebagai Potensi Sumber Belajar Geografi |
Jurnal Geografi: Media Informasi Pengembangan dan Profesi Kegeografian 14 (1Â … |
-
/-/2017 |
28 |
Kajian Nilai Pada Toponimi Di Wilayah Kota Cirebon Sebagai Potensi Sumber Belajar Geografi |
Jurnal Geografi: Media Informasi Pengembangan dan Profesi Kegeografian 14 (1Â …, 2017 |
-
/-/2017 |
29 |
MODEL PEMBELAJARAN LITERASI PETA UNTUK MENGEMBANGKAN KETERAMPILAN BERPIKIR KERUANGAN: Studi Pada Sekolah Menengah Pertama di Kota Cirebon |
Universitas Pendidikan Indonesia |
-
/-/2018 |
30 |
Realizing powerful social studies learning through map literacy |
First Indonesian Communication Forum of Teacher Training and Education …, 2018 |
-
/-/2018 |
31 |
Investigated The Implementation Of Map Literacy Learning Model |
Geosfera Indonesia 3 (2), 146-162, 2018 |
-
/-/2018 |
32 |
MODEL PEMBELAJARAN LITERASI PETA UNTUK MENGEMBANGKAN KETERAMPILAN BERPIKIR KERUANGAN: Studi Pada Sekolah Menengah Pertama di Kota Cirebon |
Universitas Pendidikan Indonesia, 2018 |
-
/-/2018 |
33 |
Developing an Oral Presentation Assessment to the Teacher Education Program Student |
International Educational Research 1 (1), p43-p43, 2018 |
-
/-/2018 |
34 |
Introducing map literacy model of learning |
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 145 (1), 012046, 2018 |
-
/-/2018 |
35 |
MEASUREMENT MODEL OF MAP LITERACY |
MISEIC 2018, 2018 |
-
/-/2018 |
36 |
ONLINE PEER ASSESSMENT UNTUK MENGEMBANGKAN KETERAMPILAN PRESENTASI ORAL DISKUSI KELOMPOK KECIL PADA PEMBELAJARAN IPS |
JURNAL PENDIDIKAN ILMU SOSIAL 28 (2), 139-151, 2019 |
-
/-/2019 |
37 |
Pengembangan Blanded Learning dengan Model Rotasi pada Mahasiswa Calon Guru |
JUPIIS: JURNAL PENDIDIKAN ILMU-ILMU SOSIAL 11 (2), 273-282, 2019 |
-
/-/2019 |
38 |
Livelihood Strategy After the Eruption of Kelud Mountain in Sugihwaras Village Ngancar Subdistrict Kediri Regency (Case Study: the Society in Sugihwaras Village) |
3rd International Conference on Social Sciences (ICSS 2020), 297-299, 2020 |
-
/-/2020 |
39 |
Effectiveness of outdoor learning optimization program in learning social studies |
JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia) 9 (2), 314-327, 2020 |
-
/-/2020 |
40 |
Pelatihan Online Penulisan Artikel Ilmiah Berbasis “Best Practice of Learning” Selama Pandemi Covid 19 Bagi Guru IPS |
SOSEARCH: Social Science Educational Research 1 (1), 32-38, 2020 |
-
/-/2020 |
41 |
Teacher’s Perception: Designing Step-by-Step LOC-R (Literacy, Orientation, Collaboration, Reflection) in Sociocultural Literacy Teaching |
|
-
/-/2021 |
42 |
Madrasah Teachers’ TPACK: To What Extent It Facilitates Students’ Learning for Literacy? |
|
-
/-/2021 |
43 |
Toponym investigation as introduction to the local value in Cirebon City |
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 683 (1), 012014, 2021 |
-
/-/2021 |
44 |
Kendala Guru IPS Dalam Melaksanakan Proses Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi COVID-19 di Kabupaten Jombang |
SOSEARCH: Social Science Educational Research 2 (1), 1-15, 2021 |
-
/-/2021 |
45 |
The Effect of Population Development and Gross Domestic Product on Covid-19 Prevalence in East Java Province |
International Joined Conference on Social Science (ICSS 2021), 115-118, 2021 |
-
/-/2021 |
46 |
Toponym investigation as introduction to the local value in Cirebon City |
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 683 (1), 012014 |
-
/-/2021 |
47 |
Ethno-pedagogy of Parents in Enforcement of Health Protocols to Change Students’ Social Behavior |
International Joint Conference on Arts and Humanities 2021 (IJCAH 2021Â …, 2021 |
-
/-/2021 |
48 |
Utilizing thematic maps to develop Indonesia natural resources analytical skills |
IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 683 (1), 012054, 2021 |
-
/-/2021 |
49 |
Desain Model Monate: Movie Analysis and Debate untuk Pembelajaran Literasi Sosial |
J-PIPS (Jurnal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial) 8 (1), 1-12, 2021 |
-
/-/2021 |
50 |
IMPACTS OF PATTERNS OF ECONOMIC AGENTS ACTIVITIES IN THE SEMERU VOLCANO CONSERVATION AREA |
JURNAL GEOGRAFI 13 (1), 1-11, 2021 |
-
/-/2021 |
51 |
Teacher’s Perception: Designing Step-by-Step LOC-R (Literacy, Orientation, Collaboration, Reflection) in Sociocultural Literacy Teaching |
International Conference on Madrasah Reform 2021 (ICMR 2021), 173-177, 2022 |
-
/-/2022 |
52 |
ASSESSING SURVIVAL FACTORS OF RICE FARMERS IN THE FLOOD-PRONE AREA: A CASE STUDY IN BOJONEGORO DISTRICT, INDONESIA |
GeoJournal of Tourism and Geosites 42 (2), 787-793, 2022 |
-
/-/2022 |
53 |
Analisis Potensi dan Pengelolaan Desa Agro-History Wisata Menang di Kabupaten Kediri Sebagai Sarana Edukatif dan Sumber Pembelajaran IPS |
Jurnal Penelitian dan Pendidikan IPS 16 (1), 84-106, 2022 |
-
/-/2022 |
54 |
ASSESSING SURVIVAL FACTORS OF RICE FARMERS IN THE FLOOD-PRONE AREA: A CASE STUDY IN BOJONEGORO DISTRICT, INDONESIA. |
GeoJournal of Tourism & Geosites 42, 2022 |
-
/-/2022 |
55 |
POTENSI GEOHISTORIS GUNUNG PENANGGUNGAN Sebagai Wahana Education for Sustainable Development |
Penerbit Lakeisha, 2022 |
-
/-/2022 |
56 |
EVALUASI BELAJAR DAN PEMBELAJARAN IPS |
Penerbit Lakeisha, 2022 |
-
/-/2022 |
57 |
PENGARUH LINGKUNGAN SOSIAL PEMBELAJARAN DARING PADA MATA PELAJARAN IPS DI KABUPATEN JOMBANG |
|
-
/-/2022 |
58 |
TRANSFORMASI NILAI PEDAGOGIS TRADISI NYADRAN SIDOARJO SEBAGAI MODEL PEMBELAJARAN GENERASI ALPHA |
|
-
/-/2022 |
59 |
Child Marriage Solution Model |
SHS Web of Conferences 149, 2022 |
-
/-/2022 |
60 |
ADAPTASI KEHIDUPAN MASYARAKAT PESISIR DI MALANG SELATAN (Sebuah Kajian Komprehensif) |
Penerbit Lakeisha, 2022 |
-
/-/2022 |
61 |
Madrasah Teachers’ TPACK: To What Extent It Facilitates Students’ Learning for Literacy? |
International Conference on Madrasah Reform 2021 (ICMR 2021), 160-164, 2022 |
-
/-/2022 |
62 |
Relevansi Nilai–Nilai Kearifan Lokal Pada Batik Gedog Untuk Menumbuhkan Profil Pelajar Pancasila Pada Pendidikan IPS di Kabupaten Tuban |
SOSEARCH: Social Science Educational Research 3 (1), 33-46, 2022 |
-
/-/2022 |
63 |
Social Alienation of Thinking Narrowness |
International Joint Conference on Arts and Humanities 2022 (IJCAH 2022), 12-21, 2023 |
-
/-/2023 |
64 |
Protecting the Environment Through Education for Sustainable Development: A Field Study Exploration in Sacred Mount, East Java, Indonesia |
International Joint Conference on Arts and Humanities 2023 (IJCAH 2023), 977-986, 2023 |
-
/-/2023 |
65 |
Outdoor Learning Model by Utilizing Mount Penanggungan Cultural Heritage to Realize Education for Sustainable Development |
Indonesian Journal Of Educational Research and Review 6 (2), 2023 |
-
/-/2023 |